タスク管理

OmniOutliner Pro を使ったタスク管理。」

お気に入りソフトの一つが OmniOutliner Pro。アウトラインツールとしてだけでなく、タスク管理ツールとしても活用しているが、エレガントに、シンプルに、効果的に活用できるのが kGTD だ。インストール後に少しばかり作業が必用だが、"Then, if starting “from scratch” with kGTD:" を訳してみたので、OmniOutliner Pro ユーザーは試してみてはいかがだろうか?

  1. Open a new, blank OmniOutliner Pro document
  2. Open up OmniOutliner Pro’s document-inspector by pressing Command-4. Click the gear icon in it. Check “Document-Specific toolbar”. Add the kGTD icons to the now-mostly-blank toolbar. Add any other icons you want.
  3. Click Sync. The document will be built. Save it anyplace.
  4. Turn off automatic level styles from OmniOutliner Pro’s format menu.
  5. Open up the utility drawer for this document by pressing Control-Command-T.
  6. Save once more.
  1. 新しい OmniOutliner Pro ドキュメントを開きます。
  2. 'Command'+'4' を押して、'書類' インスペクターを開きます。その中のギアアイコンをクリックし、'書類固有のツールバー' をマークします。kGTD のアイコン類をツールバーに追加します。必用であれば、他のアイコンも追加します。
  3. 'Sync' をクリックすると、ドキュメントが生成されます。好きな場所に保存してください。
  4. '書式'メニューの '自動レベルスタイル' をオフにします。
  5. 'Control'+'Command'+'T' を押して、ユーティリティードロワーを開きます。
  6. もう一度、保存します。

後はムービーで、その威力をご覧あれ。